Menyedari kehendak tersebut, Samsung Malaysia Electronics Sdn Bhd (Samsung Malaysia) baru-baru ini mengumumkan peranti telefon pintar terbarunya, Galaxy A7 iaitu siri Galaxy ternipis yang dilengkapi dengan perkakasan premium untuk pengalaman menggunakan peranti canggih yang menakjubkan.

Peranti ini menyerlahkan kemewahan yang ketara melihat kepada rekaan bingkai dengan kemasan logam, satu daripada fokus utama pada keluarga Galaxy A dan menjadi tarikan reka bentuk yang eksklusif kepada penggunanya.
Naib Presiden Pengimejan Digital dan Teknologi Maklumat Mudah Alihnya, Lee Jui Siang berkata, Galaxy A7 menggabungkan rekaan logam bergaya dan prestasi berkuasa yang amat bergaya ketika menyampaikan pengalaman tinggi bagi setiap penggunanya.

Rekaan terbaharu keluaran Samsung itu juga memfokuskan penawaran skrin bersaiz lebih besar selain menggunakan gabungan dua pemprosesan dengan mementingkan kepantasan.

Untuk rakaman gambar yang lebih hidup, Samsung melengkapkan Galaxy A dengan kamera 13-megapiksel, dan juga kamera hadapan 5-megapiksel, malah turut menawarkan kelebihan rakaman gambar selfie yang lebih luas.

Samsung yang dikenali sebagai syarikat pengeluar telefon bimbit pintar yang mesra pengguna turut memudahkan penggunanya dengan menyediakan kelebihan merakam gambar menggunakan suara dan lambaian tangan.

Pengguna yang berminat pastinya tidak sabar menantikan pelancaran dan julan telefon pintar ini dan harga jualannya dijangka sekitar RM1,499.

SPESIFIKASI

PROSESOR : A53 1.5GHz Quad + A53 1.0GHz Quad
PAPARAN : 5.5 inci Full HD Super AMOLED
SAIZ: 150.9 x 76.1 x 6.3mm
BERAT :141g
OS: Android 4.4 KitKat
CPU: Qualcomm MSM8939 Snapdragon 615
MEMORI : 2GB
KAMERA BELAKANG: 13MP
KAMERA DEPAN: 5MP
BATERI: 2600mAh
WARNA pilihan: Putih mutiara, hitam dan emas cair.