Rahsia Besar Lynk.My Yang Perlu Anda Tahu

 

Ini adalah maklumat yang baru saya terima. Saya ingin berkongsi kepada anda semua beberapa rahsia besar mengenai Lynk.my yang dimiliki oleh syarikat Malaysia yang pada saya ramai di antara kita yang tidak tahu. Mungkin kita terlalu sibuk dengan tugas harian sama ada kerja ke..belajar ke..bercuti ke… Apa yang saya post kali ini merupakan suatu rahsia yang saya akan bongkarkan kepada anda.



Tapi sebelum itu saya ingin kenalkan dulu apa dia Lynk.My ni? Nampak macam nama virus je kan? Lynk.my merupakan satu perkhidmatan inovatif bagi membantu anda memendekkan URL.

Ape kebendenya URL tu?
 
URL ni bahasa mudahnya alamat dalam laman web. Sebagai contoh saya letakkan satu link dalam post saya. Link dia macam ni:
 
Bila dipendekkan, ia akan jadi macam ni:
 
http://lynk.my/51P  ⇐ ia akan tetap membawa anda ke laman web yang sama seperti di atas. Cuma URLnya dipendekkan.
 
Apa keheinya nak pendekkan URL pulak? Biarlah dia macam tu..

Terdapat beberapa kelebihan memendekkan URL ni, antaranya ialah:

1. Bagi usahawan affiliate yang mempromosi link affiliate bagi menjana pendapatan, URL affiliate yang dipendekkan dapat menyembunyikan status affiliate yang ada di dalam URL asal affiliate.

2.Ia membantu dalam menjimatkan aksara dan ruang. Sebagai contoh Twitter. Twitter mempunyai had aksara yang sangat kecil. Jika URL produk/informasi kita terlalu panjang, adalah agak sukar untuk kita memanfaatkan ruangan yang diperuntukkan dengan penerangan yang lebih bererti berbanding aksara yang akan dihabiskan hanya dengan memasukkan URL penuh.

Eleh, aku dah selalu guna la…yang oversea punya. Ada Adf.ly, Bit.ly, Tinyurl.com, Goo.gl, Ow.ly, Wp.me, fb.com, fb.me….Apa barang guna Malaysia punya…takde kelasssss….
 
Inilah rahsia besar yang akan saya kongsikan kepada anda rahsia besar Lynk.my yang tak ramai orang tahu..Lepas anda tahu rahsia ni….hmmmmmmmm….jangan terkejut…

RAHSIA BESAR PERTAMA : Lynk.my akan membayar untuk setiap klik yang anda pendekkan menerusi Lynk.my

Yap ini sememangnya benar, anda akan dibayar sekiranya link anda yang dipendekkan mendapat klik. Sekurang-kurangnya 1 sen untuk setiap klik. Tetapi 1 sen itu minimum, kadar bayaran akan berubah berdasarkan link. Yang penting, anda akan dibayar tidak seperti perkhidmatan yang lain. Pendaftaran adalah percuma. DAN ANDA AKAN DIBAYAR. Sesuai sangat untuk anda yang nak cari duit-duit tercicir bak kata orang. Inilah masanya. Kepada anda yang ingin menjana pendapatan dengan Lynk.my, daftar dan pilih Publisher semasa pendaftaran tersebut.

RAHSIA BESAR KEDUA: Anda juga boleh iklankan produk anda di sini

Kepada peniaga-peniaga yang ingin mempromosi produk. Lynk.my menyediakan platform untuk anda. Pilih Advertiser semasa mendaftaran dan Lynk.my akan membantu meningkatkan visibiliti produk anda.

RAHSIA BESAR KETIGA: Lynk.my sekarang ni tengah cari orang nak bagi duit sehingga RM4000

Memang betul, tak tipu. Tapi dengan syarat kena masuk bertanding lah…iaitu menyertai “Write a review contest” anjuran Lynk.my 
 
 
 
Hadiah penyertaan adalah seperti berikut
 
TOP lynkUNDI
Tempat Pertama – RM500
Tempat Kedua – RM300
Tempat Ketiga – RM100

TOP SEO
Tempat Pertama – RM500
Tempat Kedua – RM300
Tempat Ketiga – RM100

TOP CREATIVE
Tempat Pertama – RM1000
Tempat Kedua – RM500
Tempat Ketiga – RM200  
 
Anda perlu membuat review mengenai sistem Lynk.my di dalam blog anda untuk melayakkan anda menyertai pertandingan ini. Dengan kata lain, anda perlu mempunyai blog.
 
Untuk maklumat lanjut mengenai pertandingan ini. Boleh layari laman web di bawah:
 
 
Semoga berjaya.
 
Aizen Nasa merupakan seorang blogger dan anda boleh melawat blog beliau di www.aizennasa.com 

Jadual Bertugas Deejay

Jadual Bertugas Deejay